プライバシーポリシー

山梨大学(以下、本学という)女性研究者支援室運営のソーシャルネットワーキングサービス(以下、SNSという)において、登録会員(以下、会員という)のプライバシーを尊重し、以下の方針に基づき個人情報(以下の定義)の保護に努めるものとする。

1. 個人情報の定義
個人情報とは、会員個人に関する情報であり、当該情報を構成する氏名、教職員番号(在職者)、学籍番号(在籍者)、卒業年度(卒業生)、メールアドレス、生年月日その他の記述等により当該人物を識別できるものとする。

2. 個人情報管理責任者
会員が提供した個人情報は、以下の者が責任をもって管理するものとする。

〒400-8510
山梨県甲府市武田4-4-37
山梨大学女性研究者支援室

3. 個人情報の取得と目的
個人情報の取得と利用の目的及び活用範囲は以下の通りとする。
・SNSにおける会員登録の際の本人認証
・お問い合わせへの返答

4. 個人情報の変更等
会員は、SNSにおいて登録した個人情報をいつでも変更・追加・削除することができる。

5. 第三者への開示
会員の個人情報について、本人の同意を得ずに第三者に開示することは、原則としてしないものとする。ただし、以下のいずれかにあてはまる場合には、会員が登録した情報、メッセージ・書き込みの内容などの確認を行い、場合によってはこれらの情報を第三者に開示することがある。

・裁判所、警察、その他の司法もしくは行政機関、またはこれらに準ずる者から法律に基づく照会があった場合
・法令、または本学女性研究者支援室が定める規約に違反し、その他社会通念上問題があると判断された場合

6. 免責
以下の場合は、第三者による個人情報の取得に関し、本学は責任を負わない。
・会員自らがSNS上の機能または別の手段を用いて、他の会員に個人情報を明らかにした場合
・会員が入力した情報により、期せずして本人が特定できてしまった場合
・本人以外の会員が、個人を識別できる情報(ID・パスワード等)を入手した場合

7. プライバシーポリシーの変更
本学女性研究者支援室は、会員への了解を得ることなく本プライバシーポリシーを変更できるものとする。この場合、変更は本学女性研究者支援室ウェブサイト上に表示した時点より効力を生じるものとする。



Privacy Policy

In the operation of the social networking service (the SNS) by Support Office for Female Researchers of University of Yamanashi (here after referred to as “the University”), we respect the privacy of registered member(s) (here after referred to as “Member”) and endeavor to protect their personal information (as defined below) under this policy.

1. Definition of Personal Information
Personal information is defined as information related to a Member personally which enables one to identify the individual. This includes name, staff ID No. (for active faculty staff), student ID No. (for active student), the year of graduation (for alumnae), email address, date of birth and others.

2. Management Representative of Personal Information
The personal information provided from Members are managed under responsibility of the party described below.

4-4-37 Takeda, Kofu City, Yamanashi Prefecture
400-8510
The Female Researchers’ Support Division
The University of Yamanashi

3. Acquisition of Personal Information and its Purpose
The purpose and range of acquiring and using personal information are as follows.
・To authenticate ID upon registration to the SNS
・To reply to inquiries.

4. Changes in Personal Information
A member can change, add and delete her registered personal information on the SNS at any time.

5. Disclosure to a Third Party
The personal information of the Members should not be disclosed to a third party without that Members’ permission. In below cases, however, we confirm registered information, messages and comments entered by Members and may provide those to a third party.

・When requested under the law by the court, police, other legislate/administrative agency and equivalent organization.
・When violating laws and regulations and/or the terms and conditions set by Support Office for Female Researchers of the University, or other cases regarded as inappropriate under normal social conventions.

6.  Exemption from Responsibility
In the following cases, the University is not responsible for the acquisition of personal information by a third party.
・A member provides her personal information by herself to other member(s) using a function in the SNS or any other means.
・Information entered by a Member, herself, accidentally identifies an individual.
・A Member acquired another member’s personal information (e.g., ID and password).

7. Changes to the Privacy Policy
Support Office for Female Researchers of the University can change the Privacy Policy without permission from Members. A change will be valid from the time that it is announced on the website of Support Office for Female Researchers of the University.
: